-

SalomonH

Rozmowy z tyszką podsumowanie

Wymieniłem wczoraj i dziś sporo komentarzy z tyszką, który przedstawia się jako osoba dobrze poinformowana i walcząca z pandemią wirusa gdzieś w dalekich krajach. Chyba to wszystko jest prawdą, bo komentator ten posiada dużą wiedzę, zna źródła, ma ciekawe informacje, spostrzeżenia i rzeczywiście jest zorientowany, wiele się od niego dowiedziałem i serdecznie mu za to dziękuję.

Przede wszystkim tyszka wyjaśnił mi, dlaczego przez dwa lata pandemii nie zetknąłem się osobiście z żadnym przypadkiem zgonu z powodu covid. Tych przypadków jest po prostu za mało i choćbym miał dużo znajomych, (tu padła liczba 50, nie wiem, czy to dużo, mam chyba więcej, książka w telefonie liczy u minie prawie tysiąc wpisów, jaka część, to znajomi?) to rachunek prawdopodobieństwa mówi mi, że wcale nie muszę się z takim przypadkiem zetknąć.

Nie byłem nigdy jakoś szczególnie mocny w rachunkach, nie żeby zły, ale nie mam takiego matematycznego umysłu i postrzegania świata. Na słowo wierzę, że tak jest. Skoro tak jest, skoro to zagrożenie jest na tyle rzadkie, że mam sporą szansę przez dwa lata nie tylko nie umrzeć z tego powodu, ale nawet nie zetknąć się z takim przypadkiem, to chyba po prostu należy trochę uważać, coś o tym wiedzieć, jak w razie co postępować i mieć na uwadze, ale gdybym miał z tego powodu przestać wychodzić z domu, gdybym zmienił tryb życia, przestał pracować, przestał korzystać z instytucji kulturalnych, gastronomii i poważnie ograniczył więzi i kontakty społeczne, to musiało by to zostać uznane za objawy fobii, przypadek dla specjalisty, konkretnie psychiatry.

Gdybym na dodatek w obawie przed tym realnym, ale jak to wcześniej zostało powiedziane, mało prawdopodobnym zagrożeniem przyjmował jakieś opracowane na szybko substancje, których dokładnego składu nikt nie chciał podać  i za których skutki nikt nie chce ponosić odpowiedzialności, to nawet już nie wiem, jak takie zaburzenia należałoby sklasyfikować, nie jestem psychiatrą, ale widzę to w spektrum zaburzeń lękowych.

No dobrze, ale co zrobić, jeśli mainstream, rządzący, media i znaczna część współobywateli zaleca, a czasem wręcz wymaga takiego właśnie, paranoicznego zachowania? Odpowiedź na to mam jednoznaczną, nie ma rzeczy, czy idei na świecie wartej poświęcenia zdrowia psychicznego. To dotyczy każdej dziedziny życia: pracy, związków i relacji, trybu życia, snu, odżywiania, używek, rozrywek i wszelkiej innej aktywności. Zdrowie, w tym psychiczne, jest jedną z najważniejszych rzeczy, o które musimy dbać i któryego nam nic nie zastąpi. Świadome robienie z siebie wariata, przynajmniej w moim przypadku, zupełnie nie wchodzi w grę.



tagi:

SalomonH
20 stycznia 2022 21:56
82     2688    18 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

klon @SalomonH
20 stycznia 2022 22:24

:D

zaloguj się by móc komentować

DobreWino @SalomonH
20 stycznia 2022 22:50

        ...Elegancko..!:)

zaloguj się by móc komentować

tyszka @SalomonH
20 stycznia 2022 23:19

Pan b. wczesnie (przegladalem Pana komentarze z ostatnich 2 lat) zadecydowal, ze pandemia jest rodzajem psy-operacji czyli, ze odbywa sie tylko w sferze medialnej i psychologicznej dla blizej nieokreslonych sil tego swiata.  Dlaczego Pan tak zadecydowal to osobna sprawa, ktora zaadresuje ponizej.  Ale konsekwencja tej decyzji bylo to, ze zaczal Pan kolekcjonowac tylko takie fakty i anegdotyczne dane, ktore to przekonanie potwierdzaly i przyjmowal je bezkrytycznie a dla faktow podwazajacych to przekonanie nie mial Pan zainteresowania i cierpliwosci a jesli gdzies w Panskie pole widzenia napatoczyla sie informacja zaprzeczajaca Pana przekonaniu zostawala odrzucana jako szum i dezinformacja tych co ta psy-operacja zarzadzaja. W ten sposob Pan odizolowal sie na wlasne zyczenie od autentycznej rzeczywistosci i ta izolacja tylko musiala rosnac w miare uplywu czasu, choc zwolennikow Pana wizji rzeczywistosci z czasem przybywalo i dzieki temu musialo Panu byc razniej. Poprzez sprzezenie zwrotne Pana przekonie sie tylko umacnialo gdyz glownie slyszal Pan echo wlasnych mysli.

Pana decyzja byla oczywistym bledem, gdyz nie sadze, ze taka jest Pana natura aby zasklepiac sie w jakiejs bance, gdyz jest Pan osoba bardzo inteligentna o wielu zainteresowaniach i osiagnieciach, osoba ktora ma ciekawe i oryginalne przemyslenia na wiele tematow.  Czytajac Pana komentarze z przeszlosci czesto bylem pod duzym pozytywnym wrazeniem.

Dlaczego Pan tak wczesnie zadecydowal, ze ta pandemia to sciema celowo robiona przez blizej nieokreslone sily?  Tego nie wiem, ale Pana powyzsza notka wydaje sie byc rodzajem niepelnej dysymulacji. Pisze niepelnej gdyz tak jakby Pan chcial uchylic rabka jakiejs tajemnicy. Co sie rzuca w oczy, ze w trzech ostatnich akapitach pivotem jest kwestia zdrowia psychicznego: 

"objawy zaburzeń lękowych, fobii, nazwijmy to jak bądź, przypadkiem dla specjalisty, konkretnie psychiatry"

"jak takie zaburzenia należałoby sklasyfikować, nie jestem psychiatrą, ale widzę to w spektrum zaburzeń lękowych"

"nie ma rzeczy, czy idei na świecie wartej poświęcenia zdrowia psychicznego"

"Zdrowie, w tym psychiczne, jest jedną z najważniejszych rzeczy"

"Świadome robienie z siebie wariata, przynajmniej w moim przypadku, zupełnie nie wchodzi w grę."

Ja tez nie jestem psychiatra ani psychologiem wiec nie bede nieudolnie rozwijal tego watku ale zapytam, czy nie uwaza Pan tego za ironie, ze nadmierna obawa przed zostaniem wariatem moze prowadzic do pewnego wariactwa?  Uwazam, ze mimo woli zalozyl Pan trzewiki jakie nosza oszolomy. A te trzewiki nie pasuja do garnituru, ktory zwykle Pan nosi.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @tyszka 20 stycznia 2022 23:19
20 stycznia 2022 23:55

Chyba niepotrzebnie szuka pan drugiego dna, notka jest o zdrowiu psychicznym, a zostaa zainspirowana w dużym stopniu przez felietony profesora Święcickiego i toczącą się pod nimi dyskusję. Pochlebia mi, że zapoznał się pan z moimi wpisami, przez chwilę miałem chęć nawet pokazać panu jakieś inne rzeczy, co robię w innych dziedzinach, ale się jednak powstrzymam.

Myli się pan. Początkowo się wystraszyłem jak wszyscy. Nikt przecież nie miał danych. Starszym osobom w rozdzinie zalecałem izolację, w domu szyłem maseczki. Ale słuchałem, czytałem, analizowałem, tak mam. Coraz to mniej było wiarygodne. Oficjalne dane nie potwierdzały tych narracji. Poza tym, przepracowałem ze ćwierć wieku w reklamie, marketingu i mediach. Ja znam te ścieżki, te sztuczki, emocjomalne szantaże i emocjonalne pułapki. Znam te sformułowania, zwroty, które tu były używane. Szybko sobie zdałem sprawę, że mam do czynienia z przygotowaną profesjonalnie największą kampanią medialną w dziejach ludzkości. Że to nie reakcja na wydarzenia, a czysta kreacja. Wie pan, jak pan idzie na film do kina, to chce pan emocji, łyka pan story jak pelikan, nie zawracając sobie zbytnio głowy prawdopodobieństwem wydarzeń, czy prawami fizyki, liczy się akcja. Ale jeśli ktoś chciałby przedstawić taki film jako rejestrację prawdziwych wydarzeń, to nigdy się nie uda dopracować szczegółów, bo tego jest za dużo. Są takie strony, gdzie ludzie wyłapują w filmach nieciągłości akcji, albo że dany rekwizyt w danym roku nie był jeszcze produkowany. Tego się nie da opanować do końca nigdy, za dużo jest zawsze detali. Liczy się nastawienie, chcemy to widzieć, czy nie. Z kolei kiedy analizujemy autentyczne zapisy, to mogą być co najwyżej nudne, a ewentualnych niezgodności jest mało i zawsze w końcu dają się wyjaśnić, dowiadujemy się przy tym nowych faktów. Takie rozróżnienie jest zerojedynkowe, albo mamy prawdę, albo fałsz. To nie jest zniuansowane w żaden sposób. Jest prowadzona taka kampania, na skalę niespotykaną dotąd. To jest fakt. 24/7 na wszystkich kanałach, czy pan zaprzeczy? 

zaloguj się by móc komentować

Grzegorz123 @SalomonH
21 stycznia 2022 00:48

Nie ma takiego okrucieństwa ani takiej niegodziwości, której nie popełniłby skądinąd łagodny i liberalny rząd, kiedy zabraknie mu pieniędzy.

Alexis de Tocqueville.

 

 

Wiele osób o zapomniało. Pasuje do obecnych czasów.

Ja stosuję sie do prostej zasady.

Zawsze rób to co robi rząd. Nigdy nie rób tego co mówi, że masz zrobić.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @SalomonH 20 stycznia 2022 23:55
21 stycznia 2022 03:00

"To nie jest zniuansowane w żaden sposób. Jest prowadzona taka kampania, na skalę niespotykaną dotąd. To jest fakt. 24/7 na wszystkich kanałach, czy pan zaprzeczy? "

Pelikan zawsze zaprzeczy.

Proszę mi wybaczyć zbytnią obcesowość, ale czy nie móglby pan po prostu wypierdolić tego typa stąd na zbity łeb?

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Szczodrocha33 21 stycznia 2022 03:00
21 stycznia 2022 05:36

No nie, bez sensu, nikogo nie zamierzam wyrzucać. Przecież napisałem, że te tozmowy są ciekawe i dostarczyły mi wiele istotnych informacji i spostrzeżeń. Uważam, że aby podejmować racjonalne i dobrze umotywowane decyzje, nie można zamykać się na żaden punkt widzenia, czy argumentację. Wszystkie powinno się rozważyć równie poważnie, nie należy zamykać się w żadnej bańce. Nawet jeśli dyskusja schodzi na wycieczki osobiste, czy insynuacje, jest to dla nas istotna informacja o tym, że druga strona nie ma już racjonalnych argumentów, dlatego rozmowę o faktach próbuje przekierować na wymianę emocji.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @SalomonH
21 stycznia 2022 07:53

Ciekawe, chciałem opublikować nowy tekst. NIe mogę tego zrobić, gdy już naciskam "publikuj", dostaję komunikat o błędzie serwera, jakbym stracił dostęp. Ponowne logowanie, zmiana przeglądarki, efekt jest ten sam. Czy tylko ja tak mam, czy inni też tak mają?

zaloguj się by móc komentować

umami @SalomonH 21 stycznia 2022 07:53
21 stycznia 2022 09:20

Musi minąć 16 godzin między publikacjami.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @SalomonH 21 stycznia 2022 07:53
21 stycznia 2022 09:31

A tytuł Pan wpisał. Też kiedyś tak miałam, okazało się, że nie wpisałam tytułu notki.

zaloguj się by móc komentować

przerywampanu @SalomonH
21 stycznia 2022 10:20

No, pięknieś nam to Pan opisał Panie SalamonH. :)

Jestem pod wrażeniem Pana syntetycznej analizy. Przy okazji dobrze się Pana czyta. Zazdroszczę talentu.

zaloguj się by móc komentować

korytkowski @SalomonH
21 stycznia 2022 10:30

Pan Tyszka jest bardzo pracowitym ludzikiem,  obsługującym kilka znanych portali. Na SN np. jako "kapciowy, jest bardzo aktywny!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @korytkowski 21 stycznia 2022 10:30
21 stycznia 2022 10:38

a najlepsze jest to (wytłuszczenie moje):

" Pan b. wcześnie (przeglądałem Pana komentarze z ostatnich 2 lat) zadecydował, ..."

Ani chybi ma przydzielony w zleceniu ten portal.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @korytkowski 21 stycznia 2022 10:30
21 stycznia 2022 11:03

Tak, tyszka=kapciowy.

zaloguj się by móc komentować

korytkowski @SalomonH
21 stycznia 2022 11:46

Przepraszam ale wklejam do najbardziej aktualnego tekstu:

Statystyk21 stycznia 2022, 10:55

Kolejny raz przypominam, że :
1. Testy PCR nie sa w stanie wykryć żadnej infekcji, ani wirusa Sars_Cov-2, a w ogóle żadnych wirusów.
2. Tzw. "choroba Covid-19" nie ma swoistych symptomów i po objawach nie można jej odróżnić od np. przeziębienia, czy grypy i ich następstw. 3. Objawy tzw. "ciężkich przypadków Covid-19" są znane medycynie pod nazwą ARDS od ponad 50 lat i szczegółowo opisane w literaturze
fachowej
4. Nikomu dotąd nie udało się udowodnić ani istnienia wirusa Sars Cov-2 ani faktu że wywołuje on rzekomy "Covid-19"

Wszystkim biorącym dane z Ministerstwa o tzw. "zarażeniach Covid-19" na poważnie polecam zapoznanie się z wzorem na tzw. Wartośc predykcyjną" Wartośc ta mówi ile razy test się pomyli i zdrowego uzna za chorego.Wzór jest tutaj :  https://pl.wikipedia.org/wiki/Wartość_predykcyjnaWstawcie sobie do wzoru :"czułość - 95 %swoistość - 99%chorobowość - 0,5%i zobaczcie co wam wyjdzie - czy jest bardziej wiarygodny jest rzut monetą czy wykonanie testu PCR ?

https://pbs.twimg.com/media/FJazWZhXMAEVYXE?format=jpg&name=large

https://twitter.com/marek39556099

zaloguj się by móc komentować

tyszka @stanislaw-orda 21 stycznia 2022 10:38
21 stycznia 2022 11:49

"Ani chybi ma przydzielony w zleceniu ten portal."  -  Zarejestrowalem sie aby dodac komentarz do twojej notki o geometriach nie-euklidesowych. Nie sadzisz chyba, ze twoja  "copy and paste" publicystyka, choc majaca pewne zalety jako popularyzowanie nauki,  mogla by byc pod lupa kogos, kto wydaje "zlecenia". Kwestia jaka jest geometria przestrzeni, w ktorej egzystujemy jest ciekawym zagadnieniem glownie z punktu widzenia epistemologii a nie tylko fizyki czy matematyki.  Ja sie tym kiedys interesowalem i mam troche na ten temat przemyslen.  Niestety, twoja reakcja byla typowa dla twoje charakteru potwierdzajac stara prawde, ze mozna starego osla doprowadzic do wodopoju ale zmusic go do picia wody nie sposob.

 

 

zaloguj się by móc komentować

korytkowski @tyszka 21 stycznia 2022 11:49
21 stycznia 2022 12:10

No to się po prostu wyjaśniło. :-)

stanislaw-orda @tyszka 12 stycznia 2022 12:42

12 stycznia 2022 17:07

A wy, tyszka, co?

Za kaznodzieję tu robicie?

zaloguj się by móc komentować

tyszka @korytkowski 21 stycznia 2022 11:46
21 stycznia 2022 12:44

"Kolejny raz przypominam" - Zajmujesz sie propagacja falszywych memow. Te trzy punkty to sa wierutne klamstwa.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @SalomonH
21 stycznia 2022 13:27

Poraz trzeci proszę oodpowiedzina te pytania:

Leki,o  których pisze Pan że są ''nieprzebadane'' są znane od 60 lat. Co chciałby Pan jeszcze przebadać?

 I jeszcze- nie odpowiedział Pan na moje pytania:

a propos badań :Mógłby Pan podać jakie europejskie instytuty przebadały ''szczepionkę'' Pfizera? W Polsce-nikt.Gdzie można zapoznać się ze szczegółowymi wynikami badań składu tych ''szczepionek'' ?

zaloguj się by móc komentować

korytkowski @tyszka 21 stycznia 2022 12:44
21 stycznia 2022 16:11

Proszę nie przypominać, a raczej popatrzeć co sie dzieje ze skoczkami i ich testami. Piszę z autopsji- jednego dnia pozytywny, drugi i trzeci test negatywny.

Proszę wyjaśnić, o co biega?

O pieniądze, bo z tego co przeczytałem, to te testy, to istna żyła złota. :(

Nie dla wszystkich, nie dla wszystkich!

Dla jednych, to prawdziwe tragedie!!!

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @SalomonH
21 stycznia 2022 16:30

Lech Wałęsa

około godziny temu

''Nie mogè uwierzyć .1. 3 razy zaszczepiony.2. pobrane 3 wymazy .Jestem zainfekowany. A.ból głowy B.Nie mogę rozgrzać ciała. C.odczówam,odrywanie ciałaod kości. Nie mogè poradzić,własnego ciała. CO
robić . Po tej nauczce nie rozstanę śię rozstawać z maseczka.''

 

Jasne,maseczka przede wszystkim. Cóż,idiota.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @tyszka 21 stycznia 2022 11:03
21 stycznia 2022 16:31

Bardzo przepraszam, ale nie pozwolę obrażać nikogo na moim blogu. Komentator tyszka ma swoje poglądy i ich broni. Czy jest opłacony, nasłany, czy robi to, bo tak wierzy, tego nie wiemy po prostu, wiec nie ma co insynuować, z drugiej zaś strony to raczej bez znaczenia. Dyskusja z nim jest ciekawa, moze monotonna chwilami, ale na pewno potrzebna. Bez niej nie byłoby tej notki

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @DYNAQ 21 stycznia 2022 13:27
21 stycznia 2022 16:32

P.S.  Pytania były do tyszki,sorry. Tyszka mi nie odpowiada...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @tyszka 21 stycznia 2022 11:49
21 stycznia 2022 17:05

"copy and paste"  powiadasz.

... i pamiętaj, nie sikaj pod wiatr.

 

zaloguj się by móc komentować

tyszka @SalomonH
21 stycznia 2022 17:25

Jest sporo znanych przypadkow gdy lek zatwierdzony na schorzenie A okazal sie skuteczny na schorzenie B ale zanim zezwolono go uzywac na schorzenie B trzeba bylo przeprowadzic badania tej skutecznosci i odpowiedziec na pytanie czy przy dawkach koniecznych do leczenia schorzenia B, ktore moga byc wyzsze niz dawki na schorzenie A,  skutki uboczne sa rowniez akceptowalne.  

Np. Minoxidil na obnizenie cisnienia okazal sie skuteczny na porost wlosow.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @tyszka 21 stycznia 2022 17:25
21 stycznia 2022 17:38

To jest komentarz dla DYNAQ.

zaloguj się by móc komentować

korytkowski @tyszka 21 stycznia 2022 17:25
21 stycznia 2022 17:46

Każdy lek posiada ulotkę w której zawarte są przeciwskazania, prawda li to?

Od kiedy to trzeba uzyskać pozwolenie na używanie leku.

Czy łysy/bez nadciśnienia/ musi iść do lekarza po receptę na minoxidil?

Czy zakazano sprzedaży tegoż leku łysym?

zaloguj się by móc komentować

korytkowski @korytkowski 21 stycznia 2022 17:46
21 stycznia 2022 18:01

Myślę, że tak jak nie ma wytłumaczenia na zakaz wchodzenia to lasu, tak samo nie ma wytłumaczenia zakaz z amantadyną.

Mam nadzieję, że w pszyszłości/niedalekiej/ osoby za to odpowiedzialne, zostaną pociągnięte do odpowiedzialności karnej!!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 21 stycznia 2022 17:05
21 stycznia 2022 18:09

Ach jej panie Stanisławie już nie wiem co o tym myśleć .Nawet nie zuważyłam ,że jakiś troll podsumował mnie ,że zachowuję się jak młódka.Rzeczywiście chyba jestem najstarsza wśród komentatorów,lecz nie ukrywałam swojgo wieku. Myśli trolla ,czasem sikają nie tam gdzie trzeba ,bo nawet nie marzę aby zostać Nawigatorem na SN,chyba trolle wyczuwają ,że ich nie cierpię,stąd ta uwaga.

Ale to dla mnie to zaszczyt ,że zostałam wymieniona razem z doktorem @magazynier...przynajmniej ja jestem chwilowo zadowolona,chociaż gospodarz trolla wyrzucił.

zaloguj się by móc komentować

klon @tyszka 21 stycznia 2022 17:25
21 stycznia 2022 18:14

>>>(...) lek zatwierdzony na schorzenie A okazal sie skuteczny na schorzenie B ale zanim zezwolono go uzywac na schorzenie B trzeba bylo przeprowadzic badania <<<<

Jak długi jest średni czas trqania badań w opisanej sytuacji? 

zaloguj się by móc komentować

tyszka @korytkowski 21 stycznia 2022 17:46
21 stycznia 2022 18:17

"Od kiedy to trzeba uzyskać pozwolenie na używanie leku."  - Mozesz latwo znalezc odpowiedz na pytanie od kiedy zaczeto regulowac dostep do lekow i dlaczego. Glowna przyczyna bylo ukrocenie szarlatanerii, ktora zerowala na zdesperowanych, naiwnych i glupich wyrzadzajac wielkie szkody sprzedajac im bezuzyteczne i czesto szkodliwe medykamenty.  

zaloguj się by móc komentować

tyszka @klon 21 stycznia 2022 18:14
21 stycznia 2022 18:32

"Jak długi jest średni czas trwania badań w opisanej sytuacji?"  - Nie wiem ale pewnie mozna by znalezc jaki jest sredni czas.  Sadze, ze czas moze zalezec od skutecznosci i od tego czy istnieja inne leki i jak sa dobre na dane schorzenie.   Mysle, ze czas na zatwierdzenie leku juz istniejacego do nowej aplikacji powinien byc krotszy.

Iwermektyna, ktora okazala sie lekiem cud na infekcje pasozytowe (nagroda Nobla) na miare rewolucji w medycynie po odkryciu antybiotykow zostala zatwierdzona jako lek po szesciu latach od jej odkrycia przez Satoshi Omura.

 

zaloguj się by móc komentować

Dafi @DYNAQ 21 stycznia 2022 16:30
21 stycznia 2022 18:37

Proszę spojrzec jak odpisał mu słynny "popularyzator wiedzy medycznej"  Fiałek :

..."szczepionki przeciw COVID-19 (a już szczególnie przyjęcie cyklu podstawowego wspartego dawką przypominającą) świetnie chronią przed ciężkimi powikłaniami choroby, jak hospitalizacja tudzież zgon".

Widać  to "odrywanie ciała od kości" to ten lekki objaw. Ciekawe czemu "tudzież zgon" mimo wzorowego "wyszczepienia" zaliczyła słynna niegdyś pani śp Alicja Tysiąc.

zaloguj się by móc komentować

Arte @tyszka 21 stycznia 2022 18:17
21 stycznia 2022 18:58

-Glowna przyczyna bylo ukrocenie szarlatanerii-

GŁÓWNĄ PRZYCZYNĄ BYŁO PRZEJĘCIE DOBRZE ROKUJĄCEGO RYNKU, A SUBSTANCJE SPRZEDAWANO DALEJ PODOBNE.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Dafi 21 stycznia 2022 18:37
21 stycznia 2022 19:32

Jest bezczelnością domagać się badania leków dobrze znanych ''bo nie wiadomo jaka jest ich skuteczność''-mogą oto zapytać dr Bodnara i innych,którzy tym leczą i nie kryją wyników,jednocześnie przymuszając do szczepinia jakimś syfem o ukrywanym składzie i którego nikt poza pfizerem i firmami przez pfizera opłacanymi nie badał. 

zaloguj się by móc komentować

korytkowski @tyszka 21 stycznia 2022 18:17
21 stycznia 2022 19:32

Dobry Pan jest, Mnie akurat Amantadynę/ Viregyt-K/ przepisał lekarz. Nie wiedziałem, że jest szarlatanem, a od wielu lat jestem pod

jego opieką! :(

zaloguj się by móc komentować

tyszka @Arte 21 stycznia 2022 18:58
21 stycznia 2022 20:12

Czy jestes wyznawca niewidzialnej reki rynku jako panaceum na wszystkie bolaczki?  Zwolennicy uludy nieuregulowanego rynku nie biora pod uwage jak wielkim problemem zawsze bylo falszowanie produktow, ktore wypieraly uczciwe i oryginalne produkty zgodnie z prawem Greshama.  To producenci domagali sie aby skladniki produktow byly  jawne aby mozna bylo je zweryfikowac i oszustow podac do sadu i aby nazwy produktow byly adekwatne do tego czym sa.  Prosty przyklad:  gdyby nie lobby mleczarskie margaryna bylaby sprzedawana jako maslo bo byla sprzedawana jako maslo albo maslo zawieralo duzo margaryny az dopiero prawnie tego zakazano.

zaloguj się by móc komentować

Arte @tyszka 21 stycznia 2022 20:12
21 stycznia 2022 20:21

Niech Pan nie lata memami bo ja nie myślę, że Pan nie wie o co mi chodzi. Te przepisy też nie dla "dobra" konsumentów a dla przejmowania konkurecji są. A etykiety sobie a skład produktu dowolnie "modyfikowany" jak inspekcje wykazują o ile zlecone maja badać oczywiście.

No i ostatnio w przedmiotowych substancjach, tak przez Pana bronionych etykietki brak i to nie wadzi?

zaloguj się by móc komentować

tyszka @korytkowski 21 stycznia 2022 19:32
21 stycznia 2022 20:23

Ja twojego lekarza nie znam wiec nie mam opinii o nim. Nie sadze, ze jest szarlatanem choc licencjonowani lekarze bywaja szarlatanami.   A to, ze przepisal tobie amatadydene na covida nie jest przeciw prawu a jedynie przeciw wskazaniom i rekomendacjom roznych organizacji i rad medycznych.  Gdyby jednak ktorys z jego pacjentow sie zatrul amantadyna albo umarl na covid bo myslal, ze amantadyna go wyleczy i nie zglosil sie do szpitala gdy bylo trzeba to wtedy twoj lekarz moze miec i powinien miec powazne klopoty.  

zaloguj się by móc komentować

tyszka @Arte 21 stycznia 2022 20:21
21 stycznia 2022 20:37

No i ostatnio w przedmiotowych substancjach, tak przez Pana bronionych etykietki brak i to nie wadzi?

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/different-vaccines/Pfizer-BioNTech.html#ingredients

  • Nucleoside-modified mRNA encoding the viral spike (S) glycoprotein of SARS-CoV-2
  • 2[(polyethylene glycol (PEG))-2000]-N,N-ditetradecylacetamide
  • 1,2-distearoyl-sn-glycero-3-phosphocholine
  • Cholesterol (plant derived)
  • ((4-hydroxybutyl)azanediyl)bis(hexane-6,1-diyl)bis(2-hexyldecanoate)
  • Dibasic sodium phosphate dihydrate
  • Monobasic potassium phosphate
  • Potassium chloride (common food salt)
  • Sodium chloride (basic table salt)
  • Sucrose (basic table sugar)

Ingredients that are NOT used in COVID-19 vaccines

  • No preservatives like thimerosal or mercury or any other preservatives.
  • No antibiotics like sulfonamide or any other antibiotics.
  • No medicines or therapeutics like ivermectin or any other medications.
  • No tissues like aborted fetal cells, gelatin, or any materials from any animal.
  • No food proteins like eggs or egg products, gluten, peanuts, tree nuts, nut products, or any nut byproducts (COVID-19 vaccines are not manufactured in facilities that produce food products).
  • No metals like iron, nickel, cobalt, titanium, rare earth alloys, or any manufactured products like microelectronics, electrodes, carbon nanotubes or other nanostructures, or nanowire semiconductors.
  • No latex. The vial stoppers used to hold the vaccine also do not contain latex.
zaloguj się by móc komentować

korytkowski @SalomonH
21 stycznia 2022 20:38

Wie Pan, jak czytam Pana i panu podobnych, to na myśl przychodzi mi myśl wielkiego człowieka Alexisa de Tocqueville, który powiedział:

"Nie ma takiego okrucieństwa ani takiej niegodziwości, której nie popełniłby skądinąd łagodny i liberalny rząd, kiedy zabraknie mu pieniędzy."

Czy naprawdę, pieniądze są tak dla Pana ważne, że pisze Pan takie niemądre rzeczy! :(

 

zaloguj się by móc komentować

Arte @tyszka 21 stycznia 2022 20:37
21 stycznia 2022 20:54

No miodzio, już lecę w kolejkę do nocnej szprycy. Chyba, że na razie przestali, nie tak jak przed świętami, w ciemnych zakamarkach w osiedlowych podwórkach to "dobro" dostarczać złaknionym ludziom. Do dziś żałuję, że zdjęcia nie zrobiłam, chociaż na SN dostarczyć ich nie umiem.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @korytkowski 21 stycznia 2022 20:38
21 stycznia 2022 20:59

Ten cytat jest w zasadzie fejkiem krazacym w prawackich i wolnosciowych kregach.  W najlepszym wypadku jest to parafraza tego:

"Trzeba szczegółowo poznać historię administracyjną i finansową dawnego ustroju, by zrozumieć, do jak bezprawnych i nieuczciwych praktyk może brak pieniędzy skłonić rządy łagodne, ale działające tajnie i bez kontroli, kiedy czas ostatecznie usankcjonuje ich władzę i uwolni je od strachu przed rewolucją, tą ostatnią ucieczką ludów."  - DAWNY USTRÓJ I REWOLUCJA w tlumaczeniu ANNY WOLSKIEJ

A najwazniejsze to dlaczego Pan ten cytat zamiescil?  A jesli chodzi o to czy ja pisze madre czy niemadre rzeczy to z tego co Pan tu do tej pory zaprezentowal sadze, ze Pan jest najmniej wykwalifikowana osoba aby to co ja pisze oceniac.

 

zaloguj się by móc komentować

Peiper @SalomonH 20 stycznia 2022 23:55
21 stycznia 2022 21:03

Mnie czerwona lampka zapaliła się w momencie, gdy premier wystąpił w telewizji z informacją, że za dwa dni zamknie granice a wszyscy, który po tym terminie przekroczą granice RP trafią na kwarantannę.

Coś takiego mógł moim zdaniem zrobić tylko kompletny debil. Bo tą zapowiedzią zaprosił wszystkich aby przyśpieszyli powrót tylko po to aby uniknąc kwarantanny.

Mój chłopski rozum sugeruje (może dlatego nie jestem premierem), że takie wystąpienie np. o godzinie 12:00 (takie symboliczne samo południe - ale może być dowolna godzina), powinno ogłosić, że właśnie lub np. trochę wczśniej zakmięto granice plus testy i kierowanie na przymusową kwarantannę.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @Arte 21 stycznia 2022 20:54
21 stycznia 2022 21:05

"No miodzio, już lecę w kolejkę do nocnej szprycy."  - Ja nie podalem listy skladnikow aby Pan lecial sie szprycowac. Ja podalem je aby zaprzeczyc Pana insynuacji czy klamstwu, ze skadnikow nie ma na etykietce szczepionki.  Mnie nie obchodzi co Pan zrobi lub nie ale jesli Pan mowi do mnie klamliwymi zdaniam to ja te klamstwa prostuje.

zaloguj się by móc komentować

Arte @tyszka 21 stycznia 2022 21:05
21 stycznia 2022 21:25

Zdjęcie etykietki proszę, jak na lekarstwach w aptece, a nie wypis ze strony agencji rządowej.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @Arte 21 stycznia 2022 21:25
21 stycznia 2022 21:38

W co ty sie bawisz? Praktykowales prawo na podworku przy trzepaku?  Czy opis jest na etykietce, ulotce czy na stronie producenta jest tak samo wiazacy prawnie.  Fiolki, w ktorych jest szczepionka sa tak male, ze na etykietce wiele sie nie zmiesci.  Jak zamowisz szczepionke od producenta to opis powinien byc na zalaczonej ulotce.    

"a nie wypis ze strony agencji rządowej" - Tu masz ze strony producenta

https://www.comirnaty.com/authorized-use?gclid=CjwKCAiA0KmPBhBqEiwAJqKK4_pFVnW7SOtlJv97giyufD4YBAIIegM5uQYEHg4hoig9EZOR3IEgpxoCKNsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

zaloguj się by móc komentować

zkr @korytkowski 21 stycznia 2022 19:32
21 stycznia 2022 21:48

A lekarz ma podstawy jezeli sledzi publikacje i cos tam kuma jeszcze z biochemii strukturalnej. Wezmy dla przykladu takie obserwacje(*):

"Substantial research on SARS-CoV was performed after the SARS-CoV pandemic in 2003, and many findings may be transferred to SARS-CoV-2. Both viruses share 79% genomic sequence [21]; the E protein shares even 94% of the sequence, and its ion-conducting transmembrane domain is identical [16]."

"Finally, so far, amantadine appears to also affect the known SARS-CoV-2 mutations because few or no mutations have been identified in protein E or Orf10 in mutated SARS-CoV-2 lineages collected from patients in India [41]."

Majac takie dane vs terapia mRNA wystrugana (bo przeciez nie nazywajmy tego szczepionka, szczepionka jest na przyklad VLA2001 Valnevy) na kolanie w kilka miesiecy, tez ma powody aby sprobowac amantadyne.

(*)Artykul (jeden z wielu):

Viruses. 2021 Apr; 13(4): 539.
Amantadine Inhibits SARS-CoV-2 In Vitro
Klaus Fink,1, Andreas Nitsche,2 Markus Neumann,2 Marica Grossegesse,2 Karl-Heinz Eisele,1 and Wojciech Danysz1
1Merz Pharmaceuticals GmbH, 60318 Frankfurt, Germany; [email protected] (K.-H.E.); [email protected] (W.D.)
2Robert-Koch-Institut, Zentrum für Biologische Gefahren und Spezielle Pathogene: Hochpathogene Viren (ZBS 1), 13353 Berlin, Germany;

P.S. Prosze zauwazyc, ze Pan Tyszka katuje temat amantadyny i iwermektyny bo to akurat jest walkowane w siecie przez medialna propagande i cos tam moze wyekstrahowac na potrzeby swojej argumentacji ale nie wchodzi w temat innych terapii i lekow bo zwyczjanie by zostal zjedzony.

zaloguj się by móc komentować

chlor @tyszka 21 stycznia 2022 20:37
21 stycznia 2022 21:49

No dobrze, ale pierwszy składnik nie może być tak sobie wsypany do ampułki. Jaki zastosowano nośnik? Punkt drugi  trochę to sugeruje.

 

zaloguj się by móc komentować

tyszka @chlor 21 stycznia 2022 21:49
21 stycznia 2022 22:21

"nie może być tak sobie wsypany do ampułki" - Zapewne. To juz moze podpadac pod tajemnice handlowa. Ale pewnie sa ludzie niezwiazani z Pfizerem, ktorzy cos wiedza jak sie to produkuje. Trzeba by pogzrebac w internecie. 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @tyszka 21 stycznia 2022 20:37
21 stycznia 2022 22:23

Jak pan pogodzi "Jednoniciowy, informacyjny RNA (ang.messenger RNA, mRNA) z czapeczką nkońcu 5’, wytwarzany z wykorzystaniem
bezkomórkowej transkrypcji in vitro na matrycy DNA, kodujący białko szczytowe(ang. spike, S) wirusa SARS-CoV-2"

lub "Adenowirus szympansi z sekwencją kodującą glikoproteinę S (ang. Spike) wirusa SARS-CoV-2 (ChAdOx1-S)*, nie
mniej niż 2,5 x 108 jednostek zakaźnych(ang. infectious units, Inf.U) *wytwarzany w genetyczniezmodyfikowanych, ludzkich embrionalnych
komórkach nerki (HEK) 293 oraz zapomocą technologii rekombinacji DNA"

z "No tissues like aborted fetal cells, gelatin, or any materials from any animal"  Jeszcze nikt do niedawna nie zaprzeczał, że wykorzystuje się abortowane komórki z płodów, do tego żywych. To kiedy ta zawartość była prawdziwa, wcześniej, czy dziś.  Wykorzystuje pan , z góry wiadomą nikłą wiedzę w tej dziedzinie większości z tu komentujących, nie wyłączając mnie. Może niech pan lepiej to poćwiczy z uznanymi autorytetami w tej dziedzinie, których zarówno pan, jak i inni niektórzy tu obecni odsądzają od czci i  wiary. A jeżeli już pan tak uczenie chce wszystko wyjasniać i epatuje wiedzą, czy swoją , to proszę podać swoje nazwisko, samo powinno się obronić. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @chlor 21 stycznia 2022 21:49
21 stycznia 2022 22:27

Sklad skladem ale sa inne obawy zwiazane ze szczepionka (znaczy: terapia mRNA). Przykladowo, sa badania, ktore pokazuja, ze RNA wirusa moze zostac "przepisane" na DNA w reakcji odwrotnej transkrypcji i wbudowane w DNA gospodarza (badano to in vitro). Czy takie cos moze sie zdarzyc w przypadku mRNA szczepionek? Nikt tego na 100% nie wykluczyl. Co to oznacza? Jest szansa, ze moze bedziemy "generatorem" glikoproteiny S (a "instrukcje" na synteze tego bialka otrzymujemy wraz ze szczepionka) juz dozywotnio.
Druga sprawa to fakt, ze glikoproteina S zawiera piec fragmentow GXXXG (gdzie G to glicyna a X to aminokwas rozdzielajacy te glicyny) w strukturze. A tego typu sekwencje sa charakterystyczne... dla prionow. Czyli glikoproteina S (bialko S, "spike") moze potencjalnie miec podobne wlasciwosci (i znowu, nikt tego na 100% nie wykluczyl).

zaloguj się by móc komentować

zkr @olekfara 21 stycznia 2022 22:23
21 stycznia 2022 22:32

to akurat Pfizera nie dotyczy ale jak najbardziej szczepionek AZ

zaloguj się by móc komentować

tyszka @zkr 21 stycznia 2022 21:48
21 stycznia 2022 22:33

"Pan Tyszka katuje temat amantadyny i iwermektyny" -  O czym jest twoj komentarz jak nie o amantadynie?  To chyba ty katujesz amantadyne, ktora owszem ma pozytywne dzialanie in vitro ale  sa setki innych substancji, ktore in vitro hamuja replikacje wirusa.  In vitro alkohol niszczy wszystkie wirusy ale jak go pijesz to juz nie.  Liczy sie wynik klinicznych badan.

Zobaczymy na wiosne gdy kliniczne badania amantadyny w Danii maja byc sfinalizowane o czym wczesniej pisales.

zaloguj się by móc komentować

zkr @tyszka 21 stycznia 2022 22:33
21 stycznia 2022 22:49

>  O czym jest twoj komentarz jak nie o amantadynie?
"twoj" pisze sie przez "T"

Jest o amantadynie bo kpisz z tego kierunku leczenia.

> Liczy sie wynik klinicznych badan.

Pokaz mi koncowe wyniki dla Comirnaty

> Zobaczymy na wiosne gdy kliniczne badania amantadyny

Zejdzmy juz z tego. Napisz cos o leczeniu hydroksychlorochina z azytromycyna, 1-MNA, AT-527, terapiach EXO-CD24 czy Allocetra itd
Nie ma i nie bedzie szczepionki na koronawirusy. Od ponad 30 lat wiadomo, ze mozna lapac wielkokrotnie ten sam szczep. Jedyna metoda to leczyc infekcje.
Ludzie zyja z HIV bo biora leki (niektorzy juz prawie 30 lat). Jak widac da sie blokowac wirusa.

 

 

zaloguj się by móc komentować

handlarz @zkr 21 stycznia 2022 22:32
21 stycznia 2022 22:55

Covid-19 Vaccine Effectiveness is as low as MINUS 105% among the Triple Vaccinated according to latest UKHSA report

https://dailyexpose.uk/2022/01/21/covid-vaccine-effectiveness-minus-105-percent-triple-vaccinated/

 

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @zkr 21 stycznia 2022 22:32
21 stycznia 2022 23:02

> to akurat Pfizera nie dotyczy ale jak najbardziej szczepionek AZ
chodzi mi o HEK-293

zaloguj się by móc komentować

handlarz @zkr 21 stycznia 2022 22:32
21 stycznia 2022 23:04

zdaje sie ze @tyszka odwrocil hierarchie waznosci zagadnienia, be careful, imho

zaloguj się by móc komentować


tyszka @zkr 21 stycznia 2022 22:49
22 stycznia 2022 00:14

"Napisz cos o leczeniu hydroksychlorochina z azytromycyna, 1-MNA, AT-527, terapiach EXO-CD24 czy Allocetra itd"

Ja jedynie inetersowalem sie HCQ gdyz tyle bylo z tym kontrowersji i wydawalo mi sie, ze oczekiwania zwiazane z terapia HCQ nie spelnily sie juz w 2020.  Tu meta-study artykul z sierpnia 2021 z 14 klinicznych badan (randomizowanych z placebo grupa kontrolna):

https://www.thelancet.com/journals/lanam/article/PIIS2667-193X(21)00058-2/fulltext

"Available evidence based on the results of blinded, placebo-controlled RCTs showed no clinical benefits of HCQ as pre-and post-exposure prophylaxis and treatment of non-hospitalized and hospitalized patients with COVID-19."

Wydaje mi sie, ze sprawa jest zamknieta.  HCQ nie jest skuteczne w leczeniu i nie jest skuteczne w zapobieganiu.

A jesli chodzi o inne terapie, o ktorych piszesz to niektore sa obiecujace i chyba nie ma kontrowersji z nimi zwiazanych.  Moze ty napiszesz cos o nich.

" Nie ma i nie bedzie szczepionki na koronawirusy."  -  Szczepionki sa ale masz racje, ze tego wirusa nie mozna tak konkrolowac  jak np. wirusa odry czy wirusa ospy wietrznej.  Mowi sie, ze covid-19 bedzie endemiczny czyli wirusa sie nie wyeliminuje kompletnie i beda szczepionki na niego tak jak na grype dla osob szczegolnie zagrozonych i te szczepionki pewnie beda musialy byc kazdego roku troche inne aby nadarzac za mutacjami.

 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @SalomonH
22 stycznia 2022 00:42

Po raz pierwszy chyba w życiu nie chce mi się śledzić komentarzy pod notką. Szanowni komentatorzy. Mówimy o sytuacji, zagrożeniu, z przypadkiem którego macie szansę nie zetknąć się latami. Rozmowa o jakichś hydroksycośta, w ogóle zapamiętywanie tych nazw pachnie jakimiż zaburzeniami, że będę nudny, ze spektrum lękowych. Może pogadamy o lekach na serce? 45% Polaków umiera na serce, każdy się zetknie, gwarantuję.

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @SalomonH 22 stycznia 2022 00:42
22 stycznia 2022 10:16

> Rozmowa o jakichś hydroksycośta, w ogóle zapamiętywanie tych nazw pachnie jakimiż zaburzeniami, że będę nudny, ze spektrum lękowych.

Nie dla czlowieka, ktory w chemii lekow sidzial kilkanascie lat i pracuje dla pharmy :)
A lęków (tu musialem uzyc znakow diakrytycznych :) ) nie mam, mi chodzi o to, ze powinna sie zaczac dyskusja w temacie: leczyc czy szczepic.
Jako czlowiek "z branzy", jestem w szoku, ze oficjalnie streczy sie eksperymentalne terapie mRNA a temat lekow jest wyciszany.
Tylko tyle. I az tyle.

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @tyszka 22 stycznia 2022 00:14
22 stycznia 2022 10:23

Przyklad badan:

Hydroxychloroquine / azithromycin in COVID-19: The association between time to treatment and case fatality rate

" No patient treated within the first 72 h of illness died. "

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34534686/

Podane na poczatku infekcji dziala. Tyle w temacie. Lekarze to stosuja w szpitalach.
(OK, jak zawsze: nie ma uniwersalnego leku, nie kazdemu to mozna podac i tylko na okreslonym etapie infekcji/choroby ma to sens).

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @zkr 22 stycznia 2022 10:16
22 stycznia 2022 10:24

Skoro lekarze robią w polityce, a politycy wzięli się za leczenie, no to jakie niby mogą być tego skutki, jeśli oni wszyscy  zusammen podnajęli się do roli żygolaków (wł. gigolo).

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 22 stycznia 2022 10:24
22 stycznia 2022 10:29

> Skoro lekarze robią w polityce, a politycy wzięli się za leczenie

I to jest wlasnie istota problemu

P.S.
> Skoro lekarze robią w polityce

dodalbym "i w marketingu"
oraz jako akwizytorzy

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @zkr 22 stycznia 2022 10:16
22 stycznia 2022 10:43

Oczywiście się zgadzam, mój komentarz był gorzką ironią. Jednak uważam, że należy przesunąć ciężar debaty do fundamentów raczej, bo brnąc w szczegóły tracimy trzeźwy ogląd. Może warto sobie zadać pytanie, czy temat jest na tyle ważny, że powinniśmy się nim aż tyle zajmować i angażować. Jaki budżet powinniśmy na to przeznaczyć. Z czego jesteśmy w stanie w imię tego zrezygnować. Ile możemy stracić, co jest do zyskania.

zaloguj się by móc komentować

zkr @SalomonH 22 stycznia 2022 10:43
22 stycznia 2022 10:53

> Może warto sobie zadać pytanie, czy temat jest na tyle ważny, że powinniśmy się nim aż tyle zajmować i angażować.
Jest bardzo wazny - wszyscy stracili dwa lata zycia. A wiele osob zycie.

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 22 stycznia 2022 10:24
22 stycznia 2022 10:57

Tutaj mamy konfrontacje polityka i lekarza spoza "listy plac"

https://youtu.be/c3KJB0hSPWI?t=288

Pojawia sie tez temat koniecznosci debaty.

zaloguj się by móc komentować


SalomonH @zkr 22 stycznia 2022 10:53
22 stycznia 2022 11:17

No tak, pod tym względem jest palący i kluczowy.

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 22 stycznia 2022 11:03
22 stycznia 2022 11:35

Dziekuje (jutjub usunal).

zaloguj się by móc komentować

tyszka @SalomonH 22 stycznia 2022 00:42
22 stycznia 2022 11:45

Ja to rozumiem, ze Pan sie moze nudzic.  Pan jest syntetykiem, ktory po raz zrobionej syntezie nie chce wiecej analiz, ktore ta synteze moga odszczelnic - moga sie pojawic rysy i pekniecia w bance, ktora Pan rozdmuchal wokol siebie. Dla syntetyka analityk jest diablem bo jak diabel siedzi w szczegolach i zaburza jedynie sluszna wizje Teorii Wszystkiego.  Teoria Wszystkiego zyje niedopowiedzeniami bo musi sie przeslizgiwac po niewygodnych faktach.  Tak jest gdy sie ponad wszystko ceni prostote i elegancje a rzeczywistosc nie jest ani elegancka ani prosta bo diabel siedzi w szczegolach.

Ale obiektywnie ma Pan racje, ze te sprawy sa w sumie nudne i nuzace a sa walkowane tylko dlatego, ze nie wszyscy wyznawcy Teorii Wszystkiego maja tyle rostropnosci jak Pan gdyz im sie wydaje, ze Teoria Wszystkiego potrzebuje wiecej faktow a jest dokladnie na odwrot - fakty ja zniszcza o czym Pan doskonale wie i dlatego woli nie badac i nie zagladac i zyc w blogosci ignorancji.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @tyszka 22 stycznia 2022 11:45
22 stycznia 2022 11:54

Dzięki za zrozumienie, w takim razie z pewnością mi Pan wybaczy, że nie będę się zastanawiał nawet, o co Panu w tej wypowiedzi chodzi i pozostanę w tej ignorancji.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @tyszka 22 stycznia 2022 11:45
22 stycznia 2022 19:08

Ale dlaczego tak strasznie teoretyzujecie, docent?

zaloguj się by móc komentować

darkforce @tyszka 20 stycznia 2022 23:19
22 stycznia 2022 20:13

Komentarz jest typowo sofistyczny (np.zamiast ad rem pisze się ad personam). Z domyślnym nastawieniem na niezbyt rozgarniętego odbiorcę. Ja po prostu zignorował bym go i wstrzymał się od dalszej wymiany zdań.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @SalomonH
23 stycznia 2022 14:52

Żeby nie było tak jednostronnie, to mój wnuczek lat 12 właśnie oświadczył swojej mamie, że boli go głowa i ogólnie się czuje tak jakoś, że w poczuciu odpowiedzialności, szczególnie wobec kolegów, co mają niepozaliczane, idzie w samoizolację aż do najbliższego piątku, kiedy to zaczną się ferie. Zuch chłopak, uwielbiam go, będzą z niego ludzie. Właśnie negocjuje dostępne limity na switchu. Bo on ma pozaliczane.

zaloguj się by móc komentować

Szarru-kin @SalomonH
26 stycznia 2022 00:53

Jest bardzo wiele tzw. wątpliwosci, chociażby fakt wyjątkowo wybiórczej zjadliwości wspomnianego wirusa. Nie jestem ani mikrobiologiem, ani wirusologiem ale jak dopotąd za epidemie uznawano sytuacje, kiedy na wielkim obszarze pojawiła się ponadprzeciętna liczba przypadków a tzw. czynnik chorobowórczy z rzadka odpuszczał komuś kto został nim zarażony. Epidemie dżumy, cholery, grypy, ospy czy Ebola właśnie do takich wniosków nas prowadzą. Ale właśnie to punktowe atakowanie wybranych grup osobników nasuwać może podejrzliwcom myśli o celowym zakażaniu wybranych celów, z wkalkulowaniem potencjalnych niedogodności i ryzyk z tym związnych.

Kolejnym zastanawiającym czynnikiem jest okoliczność błyskawicznego identyfikowania przez wybitnych nayukowów kolejnych mutacji pojawiających się w populacji i to nie dysponując żadnymi danymi statystycznymi. Zanim bowiem pojawią się statystycznie mierzalne przypadki zachorowań TV podaj już zestaw nowy, nienotowanych wcześniej objawów związanych z nowym mutantem. W tej samej sekundzie mendia donoszą już o rozgryzieniu genomu i gotowej odpowiedzi przemysłu farmaceutycznego - nowym specyfiku mającm uodparniać w 90% na śmiertelną przypadłość. Bez badań, bez testów, bez odpowiedzialności. Czasami mam wrażenie, że nadgorliwi dziennikarze dojdą do unikalnych zdolności identyfikacji kolejnych mutacji zanim się w ogóle pojawią, a Big Farma zacznie reklamować szczepionki na trzy nadchodzące fale.

 

zaloguj się by móc komentować

Szarru-kin @tyszka 21 stycznia 2022 20:37
26 stycznia 2022 01:10

nie no. Jak po angielsku to musi byc prawda :)

zaloguj się by móc komentować

Szarru-kin @tyszka 21 stycznia 2022 20:59
26 stycznia 2022 01:18

Hanna Szumańska alias Anna Wolska - mniam. Mame słynnego na cały świat wybitnego historyka  Jana Tomasza Grossa :) 

zaloguj się by móc komentować

Szarru-kin @tyszka 21 stycznia 2022 21:38
26 stycznia 2022 01:39

A jaką formułę ma ten składnik:  Nucleoside-modified mRNA encoding the viral spike (S) glycoprotein of SARS-CoV-2  . Nie chodzi mi tutaj o ogólną wikipedyczną notkę Nukleozyd-zmodyfikowany informacyjny RNA – Wikipedia, wolna encyklopedia ale o konkretny, powtarzalny, i specyficzny wzorzec. Jak pisałem wcześniej nie jestem specjalitą, ale w takim zmodyfikowanym kodzie można chyba nie jedno ukryć. Można też podzilić TO co się chce ukryć na kilka neutralnych porcji, które dopiero połączone w jednym organiźmie ujawnią spodziewany efekt. Poza tym wszystkim uważam za ekstremalnie niebezpieczne oswajanie ludzi z myślą, że będą mogli spokojnie żyć tylko i wyłącznie przyjmuąc przez całe życie zastrzyki zmodyfikowanego mRNA opracownego w jakimś koncernie...

zaloguj się by móc komentować

Szarru-kin @Szarru-kin 26 stycznia 2022 00:53
26 stycznia 2022 01:48

I zupełnie na koniec raczej smutna konstatacja - nie można niestety wykluczyć, że owe szczepienia tak naprawdę są na pandemię która... ma dopiero nadejść. To jednak wskazywałoby na planowanie a ja nie chcę zajmować się teoriami spiskowymi.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Szarru-kin 26 stycznia 2022 01:48
26 stycznia 2022 11:24

Nie dajmy się tu zapędzić w roztrząsanie takich szczegółów, właśnie dlatego nawołuję do podstaw, fundamentów. Mówimy o zagrożenu, które naprawdę mało kogo ma szansę dotknąć, mówię o zejściu, nie o przechorowaniu. W związku z tym nie ma sensu wprowadzać w życiu zbyt wielu zmian, to, że ludzie częściej ręce myć zaczną i z gorączką do pracy na ibupromie nie będą przychodzić, to dobrze, absolutnie to popieram. Ostrzykiwanie się z tego powodu jakąś eksperymentalną wakcyną uważam w takiej sytuacji za grubą przesadę, szczególnie, że naukowe tego podstawy są trochę wątpliwe, a same wirusy chyba nie do końca zbadane. Już dawno napotkano poważne trudności w uzyskaniu skutecznych szczepionek przeciw wirusom, nie było też rokujących badań w zastosowaniu tychże jako broni. Wygląda na to, że traktowanie wirusów jak chorobotwórczych mikrobów jest nie do końca zasadne. Same wirusy nie są drobnoustrojami, jak bakterie, nie są tak na prawdę żywe, nie rozmnażają się, nie dzielą, nic z tych rzeczy, to cząstki białka, informacja. Wirusy, jak się to mówi, replikują się w komórkach, naszych, czyli sami je wytwarzamy. Nie do końca rozumiemy ten proces i stąd nie ma sukcesów. Wstrzykując sztucznego wirusa, bo te szczepionki działają trochę jak wirus, mamy się chronić przed innym, który w niewielkim stopniu nam zagraża? Dziwne, nie wchodzę w to.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować